Les eleccions municipals ja són a tocar, a la cantonada. D'aquí a unes hores, a les 12 de la nit començarà la campanya electoral i el dia 22 de maig la ciutadania escollirà els seus representants a l'Ajuntament de Girona pels propers 4 anys. Ja fa dies que la precampanya va arrencar i de fet s'han anat succeint actes arreu de la ciutat.
Les campanyes electorals s'assemblen molt i si hem de ser sincers cal dir que en general resulten bastant indiferents a la ciutadania. Declaracions, contradeclaracions, actes, cartells... Però més enllà de si resulten avorrides o no, de si l'estètica supleix el contingut o de si agraden més uns que altres crec que les candidatures que participem a les cites electorals hem de fer un esforç per la transparència i la honestedat amb la ciutadania.
La CUP de Girona tindrà unes despeses de campanya de 16.236,15 euros, provinents d'aportacions de la militància i dels ingressos generats durant les barraques de Sant Narcís i la parada de Sant Jordi. D'aquests, uns 3300 euros es destinaran a publicitat en mitjans de comunicació locals, 10.000 a l'edició i distribució de material (tríptics, revistes, cartells, vídeos...) i finalment uns 2500 a cobrir algunes infraestructures com el local de campanya.
Seguint aquesta mateixa línia em sembla lògic que els diferents candidats i candidates a aquestes eleccions municipals fem un exercici d'obertura i publiquem el nostre patrimoni. En el meu cas sóc propietari d'un pis de 78 m2 al barri de Fontajau, al qual, amb la meva companya ,vam donar una entrada a l'any 2001 i que acabarem de pagar el 2021 (si tot va bé). També amb la meva companya compartim un vehicle Citroën Xsara Picasso que ens va costar ara fa dos anys 14.300 euros, i una moto Peugeot 50 CC que ens va costar uns 1300 euros.
Emplaço al conjunt de candidats i candidates a fer el mateix exercici d'obertura i transparència i que la ciutadania de Girona ens conegui a tots i totes a fons.
En temps de crisi resulta una incongruència fer grans despeses en una campanya electoral. Potser caldria fer un replantejament col·lectiu i obligar a partits, coalicions i candidatures a no malbaratar recursos innecessaris al llarg de la campanya (imposant si cal una tramesa conjunta i única). De la mateixa manera, resulta gairebé una obscenitat l'espectacle de promeses, exabruptes i xous que s'acostumen a fer en campanya i pre-campanya. Potser caldria tocar més de peus a terra i tractar als electors com a ciutadans conscients i formats i no com a votants/súbdits que no entenen res.
Proposo als diferents candidats dels partits que aspiren a ser a la plaça del Vi (ja sigui governant o a l'oposició) que moderin les despeses electorals i que facin una campanya de proximitat, sense caure en la superficialitat i que contribueixin a dignificar la política i no convertir-la en un xou de baix nivell. Candidates i candidats, els demano que facin públic el que pensen gastar en campanya.
Les campanyes electorals s'assemblen molt i si hem de ser sincers cal dir que en general resulten bastant indiferents a la ciutadania. Declaracions, contradeclaracions, actes, cartells... Però més enllà de si resulten avorrides o no, de si l'estètica supleix el contingut o de si agraden més uns que altres crec que les candidatures que participem a les cites electorals hem de fer un esforç per la transparència i la honestedat amb la ciutadania.
La CUP de Girona tindrà unes despeses de campanya de 16.236,15 euros, provinents d'aportacions de la militància i dels ingressos generats durant les barraques de Sant Narcís i la parada de Sant Jordi. D'aquests, uns 3300 euros es destinaran a publicitat en mitjans de comunicació locals, 10.000 a l'edició i distribució de material (tríptics, revistes, cartells, vídeos...) i finalment uns 2500 a cobrir algunes infraestructures com el local de campanya.
Seguint aquesta mateixa línia em sembla lògic que els diferents candidats i candidates a aquestes eleccions municipals fem un exercici d'obertura i publiquem el nostre patrimoni. En el meu cas sóc propietari d'un pis de 78 m2 al barri de Fontajau, al qual, amb la meva companya ,vam donar una entrada a l'any 2001 i que acabarem de pagar el 2021 (si tot va bé). També amb la meva companya compartim un vehicle Citroën Xsara Picasso que ens va costar ara fa dos anys 14.300 euros, i una moto Peugeot 50 CC que ens va costar uns 1300 euros.
Emplaço al conjunt de candidats i candidates a fer el mateix exercici d'obertura i transparència i que la ciutadania de Girona ens conegui a tots i totes a fons.
En temps de crisi resulta una incongruència fer grans despeses en una campanya electoral. Potser caldria fer un replantejament col·lectiu i obligar a partits, coalicions i candidatures a no malbaratar recursos innecessaris al llarg de la campanya (imposant si cal una tramesa conjunta i única). De la mateixa manera, resulta gairebé una obscenitat l'espectacle de promeses, exabruptes i xous que s'acostumen a fer en campanya i pre-campanya. Potser caldria tocar més de peus a terra i tractar als electors com a ciutadans conscients i formats i no com a votants/súbdits que no entenen res.
Proposo als diferents candidats dels partits que aspiren a ser a la plaça del Vi (ja sigui governant o a l'oposició) que moderin les despeses electorals i que facin una campanya de proximitat, sense caure en la superficialitat i que contribueixin a dignificar la política i no convertir-la en un xou de baix nivell. Candidates i candidats, els demano que facin públic el que pensen gastar en campanya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada