dissabte, 23 de juliol del 2011

La CUP incomoda

Discurs d'investidura i i jurament de fidelitat a la Constitució i al rei

En l'anterior entrada en aquest blog hi ha penjat un vídeo amb la meva intervenció en el discurs d'investidura i sembla ser que no va agradar massa a determinats sectors. Fins aquí normal, no he pretès mai caure bé a tothom ni despertar simpaties en determinats sectors vinculats al poder.

Quan vaig intervenir en aquell Ple vaig deixar ben clar que m'havia vist obligat a dir una mentida. Ho vaig dir públicament i ho reitero i ho mantinc en ferm. L'estat espanyol obliga als regidors/es electes a jurar fidelitat a la Constitució i al rei d'Espanya quan es pren possessió del càrrec i som molts/es els qui ho fem per imperatiu legal. En el cas dels regidors de la CUP ho completem amb un afegitó de fidelitat a la ciutadania i en el meu cas concret vaig decidir explicar a la ciutadania que havia estat obligat a fer aquest jurament i que no el pensava complir.

I en efecte, em refermo en el que vaig dir, i ho faré quan calgui, davant de la justícia si cal. He decidit explicar a la ciutadania les causes del meu perjuri, no m'agrada mentir i m'hi han obligat. Per això ho explico obertament i sense traves de cap tipus. En el moment del meu discurs hi havia representants de les forces d'ocupació a la Sala de Plens i entenc que no els agradés el que van sentir però l'esquerra independentista porta més de quaranta anys defensant aquests postulats, i mai ens n'hem amagat.

Però com deia al començament, la meva sinceritat no ha agradat a tothom, començant pel PP que en el passat Ple d'aprovació de cartipàs va demanar explícitament que constés en acte la meva "mentida" en paraules de Concepció Veray. Tampoc a l'advocat Carles Monguilod ha agradat el meu discurs, i ho deixa clar en un article a El Punt, on evoca la importància del valor de la paraula. Un article en el qual no esmenta el meu nom però on diu coses gruixudes sobre mi, com per exemple: "I es va quedar tan ample".

Però la genialitat de l'article augmenta fins a nivell sublims quan el jurista assegura que la Constitució permetria "si hi ha prou majoria democràtica, proclamar, per exemple, la República Independent de Catalunya". És més o menys com aquella teoria que diu que Catalunya podria esdevenir independent aixoplugada sota la monarquia borbònica; ja sabeu allò de rei d'Espanya i de Catalunya. Potser mercès a aquesta empara constitucional veurem algun dia a representants de la caverna mediàtica capitanejats per Aznar desfilant per la Castellana amb senyeres estelades i proclamant als quatre vents les seves simpaties per l'independentisme català.


Mocions contra les retallades al Trueta, pel dret de les entitats a intervenir al Ple i per la normalització del fet LGT

Aquest proper dimarts 26 de juliol hi haurà Ple a l'Ajuntament de Girona i la CUP presentarà tres mocions. Propostes que venien recollides al nostre programa electoral i que mica en mica intentarem anar plantejant per tal que prosperi al Ple i es puguin aplicar, ni que sigui parcialment. I una vegada més sembla ser que les propostes de la CUP no agraden a determinats sectors, fet que hauria de ser completament normal en termes democràtics.

Però si els lectors d'aquest blog llegiu els comentaris que apareixen en aquesta notícia del Diari de Girona veureu que la corrua d'insults i de mala baba que traspuen denoten coses realment preocupants. Hi ha sectors molt hostils encara al fet LGT, per això la CUP tenim més arguments que mai per seguir reivindicant l'esperit del 28 de juny, per seguir lluitant per la dignitat del col·lectiu gai.


Cal seguir lluitant i treballant

Definitivament queda clar que la CUP és una opció que incomoda al poder establert i que molesta enormement a les forces conservadors. Els propers anys no seran fàcils perquè la pressió que rebrem per part del molts sectors serà molt dura, però no tenim cap altre remei que mirar endavant, aguantar el tipus i seguir treballant, lluitant, llaurant i suant. Els i les militants de l'esquerra independentista gironina no hem vingut a escalfar cadires ni a ocupar càrrecs, hem vingut a lluitar per allò en què creiem, i ho farem tant si som regidors com si no, ho farem amb honestedat i dignitat.