Com tants i tants gironins soc d'aquells que a voltes esdevé vianant, a voltes ciclista, a voltes conductor i a voltes usuari del transport públic, sigui autobús o sigui tren. Com no tants gironins i gironines soc d'aquells que a l'interior de la ciutat em bellugo en un 95% a peu o en bicicleta i com a vianant, veí i usuari dels carrers de la ciutat tinc la sensació que en molts carrers de Girona hi ha excés de velocitat per part de molts vehicles, principalment cotxes i motos.
Al Ple de l'ajuntament de Girona son diversos els regidors i regidores que han traslladat aquesta queixes. Alguns ciutadans i ciutadanes es queixen als regidors/res que tenen la sensació que a Girona els cotxes van molt de pressa i que això posa en perill la vida dels ciutadans i ciutadanes, entre d'altres coses com la contaminació i el soroll.
Tanmateix, per a l'alcalde Puigdemont i el regidor de Mobilitat aquestes queixes son només fruit de percepcions visuals errònies dels servidors que formulem les queixes. Segons ells no hi ha cap problema d'excés de velocitat a Girona i ja hi ha sistemes per a corregir possibles desajustos en aquest sentit.
Bé, jo convido als esmentats càrrecs a passejar-se una bona estona pels següents indrets. El nou encreuament entre el passeig d'Olot i l'avinguda Sant Narcís, la fi de les obres ferroviaris en aquest punt s'ha convertit en una mena d'autopista on els cotxes circulen a gran velocitat enmig d'una zona força caòtica i confusa. També la nova cruïlla del davant de l'estació jove, carrils bici que acaben sobtadament, encreuament immens i excessos de velocitat.
També els voltants de l'escola Marta Mata ha suscitat força queixes en aquest sentit, o l'avinguda Pericot o la Rambla Xavier Cugat i el carrer Font de l'Abad. Un dels punts que considero més crítics és el carrer Santa Eugènia, reconvertit fa anys en carretera i actualment una mena d'autovia amb cotxes circulant a tota pastilla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada