divendres, 25 de febrer del 2011

Santa Eugènia (més enllà de les polèmiques amb el regidor de Medi Ambient)

La setmana passada vaig tenir l'ocasió de parlar amb veïns d'aquest barri, i de copsar sobre el terreny quines son les demandes i dèficits que bona part de la ciutadania eugenienca reivindica i denuncia. Vaig esmentar en una entrada al meu blog que em va colpir especialment la situació en què es trobaven els veïns de la travessia de Santa Eugènia. Xerrant amb veïns, comerciants i diferents col·lectius del barri em va semblar que el sector de Santa Eugènia al llindar amb el municipi veí de Salt té moltes mancances i dèficits, com la situació d'indefinició que arrossega la frontissa de Santa Eugènia o la neteja al barri, entre moltes altres coses.

Un veí de la travessia de Santa Eugènia va passar-me un seguit de fotografies que il·lustraven d'una manera gràfica i contundent les denúncies dels veïns, i per això en l'escrit esmentat del 16 de febrer vaig aprofitar per penjar un parell d'aquestes imatges. Al cap de pocs dies vaig rebre un correu electrònic del regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, Enric Pardo, en què assegura que una de les fotografies té trampa perquè correspon a una situació de l'any 2003. En el correu, se m'acusa de fer un "ús fraudulent d'imatges tretes de context i època i falta a la mínima veracitat exigible" (sic). Immediatament, vaig trucar al veí que m'ha passat algunes de les fotografies, i em va confirmar que totes estan recollides entre el desembre de 2009 i aquesta mateixa setmana de febrer de 2011. El veí, president de la comunitat de veïns de la seva escala, ja m'ha transmès la seva indignació, i m'ha fet saber que no tolerarà que algú insinuï que menteix sobre la situació del seu carrer. Remarca que fa temps que es queixen de la situació del barri, que han entrat escrits i fotografies per via de la bústia d'avisos i que no han rebut resposta. També m'ha assegurat que han entrat sol·licituds amb registre d'entrada a l'Ajuntament i que les respostes en el cas de la neteja i els contenidors han estat sempre evasives.

Posteriorment (abans d'ahir, 23 de febrer) ICV va penjar en el seu web el contingut del correu que vaig rebre fa pocs dies, i entre d'altres coses assenyala que no tot s'hi val, en política, i que aquells que aspirem a representar la ciutadania a les institucions no podem mentir. Al correu també se'm demana una rectificació pública. Una rectificació que jo no tinc cap mena d'inconvenient a fer. És cert, una de les fotografies penjades al blog no correspon al 16 de febrer de 2011, sinó que correspon al desembre de 2009 (l'autor de la fotografia la té referenciada). Per tant, és una foto d'aquesta legislatura, de no fa pas massa: té un any i dos mesos, i no 8 anys, com insinua el regidor. L'altra sí que és de fa pocs dies, i amb el reguitzell d'imatges que els veïns em fan arribar tenim una prova palpable que la situació actual d'aquest sector perifèric de la ciutat al barri de Santa Eugènia genera descontentament veïnal pel que fa a la neteja de carrers i places i el seu manteniment. En tot cas jo he penjat les dues fotografies amb voluntat de denunciar la situació, trobar solucions, i ni m'ha passat pel cap manipular les coses.

No m'agraden gens les picabaralles en política (sobretot les mediàtiques), les trobo absurdes, infantils i estèrils. M'estimo més parlar les coses cara a cara, i per això emplaço al regidor de Medi Ambient a assistir a una reunió amb els veïns del número 33-35 de la travessia de Santa Eugènia i tractar aquest tema, sense rancúnies i amb voluntat de trobar una solució real a aquest tema.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

En primer lloc, gràcies Jordi per posar de manifest l’estat lamentable de parts del meu barri.
En segon lloc em pregunto si el Sr.Pardo es regidor de l’Ajuntament per a tota la ciutadania, doncs la seva critica posa en evidència que desconeix parts de la ciutat i tampoc sap res de les reclamacions que a nivell particular i com a president de la comunitat de veïns he posat a l’Ajuntament via bústia d’avisos i les ultimes amb sol•licitud amb registre d’entrada. A part també desconeix que a final de 2009 i degut a les obres que efectuaven al Passeig Santa Eugènia i que consistien en la construcció d’un col•lector de residuals, varen provocar que l’Ajuntament canvies els contenidors habituals per aquests de mes antics, degut a que el camió habitual de recollida no podia maniobrar. Es indignant que aquests senyors d’Iniciativa polemitzin amb aquest tema, quan el que haurien d’estar fent es arreglar-lo, doncs tenim la merda davant de casa i sempre, si sempre està brut. Per a la seva informació els dic que les fotos son fetes el 27 de desembre de 2009 a les 11:30h i que a mes vostès les tenen a l’Ajuntament, ja que els hi vaig adjuntar amb la reclamació de la bústia d’avisos.
Ni em enganyat ni manipulat al senyor Jordi Navarro ni pretenem crear polèmiques, volem que atenguin les nostres reclamacions i ara a mes a mes jo els demano una disculpa formal, doncs ens hem sentit tractats de mentiders.

Marc Clarió
President de la comunitat de veïns “Edifici Oxford”

Unknown ha dit...

Hola, Sóc una veïna de Can Gibert del Pla i estic d'acord amb el que comenteu, l'estat de la neteja d'aquests dos barris és lamentable, unit a actes bandàlics que tenen lloc darrerament que no respecten la convivència en comunitat. Ja seria hora que hi posessin remei, fa molts anys que dura!