Ahir a les dues del migdia hi va haver a l'Ajuntament una nova reunió entre ADIF i l'Ajuntament, amb presència dels portaveus dels grups municipals. Prèviament s'havia produït una reunió tècnica entre l'Ajuntament i ADIF, els detalls de la qual s'han traslladat (suposo que parcialment) a la següent reunió. A la trobada hi eren presents també representants de la Generalitat, la tiular de l'obra de l'estació de busos.
El regidor del Projecte Ferroviari Carles Ribas inicia i modera la reunió. Explica que l'Ajuntament (amb l'aval dels tècnics municipals) ha presentat una proposta: fer el pas subterrani entre l'actual estació del tren convencional i la futura estació provisional que ha d'estar finalitzada a l'abril-maig de 2013 i que es preveu serà més o menys "definitiva". ADIF respon que la licitació que s'ha fet fins ara no ho permet i que, per tant, l'accés de l'actual estació del tren convencional fins a la nova estació provisional serà a través d'un "finger", un pas cobert en superfície. Diu que si fessim ara mateix el pas subterrani això endarreriria l'arribada del TAV i la finalització de l'obra.
Per tant, ADIF insisteix que no es pot prescindir del famós "finger". Diu que hauria de ser en una segona fase que es faria el pas subterrani que unificaria els tres edificis: estació del tren convencional actual, nova estació provisional del TAV i estació d'autobusos.
S'explica que per fer això caldrà signar un protocol, una mena de conveni entre ADIF i l'Ajuntament, s'haurà de fer una licitació, un projecte i una execució d'obres, que s'admet no estarien acabades abans de finalitzar el 2014, entre d'altres coses perquè no hi ha finançament ara mateix per fer aquest projecte.
El representant de la Generalitat que ostenta la competència de l'obra de l'estació d'autobusos afirma que tenen les obres aturades a l'espera de la clarificació del projecte. Aprofito per preguntar-li si té en compte les demandes d'alguns veïns de la plaça Europa i els temors d'augment de contaminació fruit del trànsit en rampa d'autobusos. Desmenteix aquesta possibilitat i diu que les alarmes en aquest sentit son infundades. Li dic que d'alguna manera contacti amb els veïns i m'ofereixo a fer-ho.
ADIF torna a deixar clar que les fases dos i tres (soterrament del tren convencional i nova estació soterrada del tren convencional) no estan descartades definitivament però que la manca de finançament i l'actual situació econòmica fan impossible el desenvolupament del projecte.
Els tècnics municipals expliquen que al mes de novembre es tindrà el projecte definitiu de remodelació de la zona de la plaça Europa, i al gener de tota la resta.
Comença un torn de preguntes i per part meva llenço les següents:
- Per què no son més sensibles a les demandes dels veïns
- Per què no tenen previst compensar al barri més afectat
- Per què no envien un representant d'alt rang d'ADIF a l'Audiència Pública del 6 de novembre
Finalment només em queda implorar al govern de CiU que publiciti correctament l'Audiència Pública del 6 de novembre, que faciliti que les entitats puguin ser presents a la Taula i que aquesta problemàtica deixi d'estar localitzada en uns pocs punts afectats de la ciutat i s'entengui com el que és: un projecte (i un problema) de tot Girona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada