dimecres, 12 de desembre del 2012

Jo no celebraré l'arribada del TAV a Girona

Arriben notícies que aquest proper gener arribarà el TAV a la ciutat de Girona. Ho ha anunciat el govern del PP, i ho ha fet de manera triomfal, al més pur estil imperial. EL TAV, l'AVE, el TGV o com li vulguin dir, un tren que ha costat una milionada i sobretot un gran patiment als qui han patit els efectes col·laterals de la seva construcció.

Tot això ni ho té en compte el govern del PP ni els ex-ministres del PSOE que n'han impulsat la construcció. Ja ho sabem, allò de la fredor i la distància del governant. Una fredor que manté també CiU, a qui no tremola el pols a l'hora de prioritzar interessos aliens als ciutadans.

El que em fot més de tota aquesta història és que el dia de la inauguració oficial aquí es muntarà una comitiva de patums, càrrecs, amiguets i passavolants que serà insuportable. Una comitiva on oportunistes i caradures de tot tipus desfilaran de forma triomfal, fent-se el simpàtic i assistint a una cerimònia que segur serà ben mediàtica.

I la fredor del governant, la distància que en diuen alguns, obviarà i ignorarà el patiment de centenars de persones durant els darrers anys. Se'ls en fot que la rampa d'accés als busos a l'estació soterrada creï problemes de contaminació i perjudiqui la salut dels veïns més propers, se'ls en fotrà el Parc Central estigui perdut i fet un cromo, se'ls en fotrà que els comerços de la zona agonitzin o que els veïns no hagin rebut cap compensació per les brutals molèsties que han patit durant tots aquests anys.

Per tot això i per d'altres raons jo no celebraré l'arribada d'aquest AVE, continuaré lluitant per un ferrocarril més modern, eficient i assequible, com continuaré lluitant per salvar el Parc Central que tant vaig estimar i que m'han robat. I a més a més m'hauran d'aguantar amb pancartes i cassoles perquè els penso aigualir la festa.