El candidat d'ICV-EUiA per Girona, Joan Olòriz, reflexiona en el seu blog sobre la necessitat que té la ciutat de Girona de redactar i aplicar un pla de mobilitat urbana que ens permeti millorar la mobilitat i potenciar la bicicleta com a mitjà de transport sostenible, eficient i saludable.
Tot i que el tinent d'alcalde i regidor de Serveis Socials, amb la seva habitual seducció verbal i oratòria solvent, reclama amb vehemència aquesta eina vital per a l'ordenació de la mobilitat a Girona, no deixa de sorprendre'm que ara es despengi amb aquesta proposta.
Hem de tenir en compte que en Joan Olòriz i ICV-EUiA formen part de l'actual equip de govern (i ja en fa 8, que hi són); i fins a dia d'avui el Pla de Mobilitat Urbana de Girona no és una realitat, sinó només un esborrany redactat fa uns anys sense tenir en compte la transformació que la ciutat ha experimentat arran de les obres del TAV i d'altres operacions urbanístiques. Em sembla greu que el mateix govern municipal incompleixi en matèria de mobilitat allò que assenyala el seu pla de mandat, el full de ruta que els 3 partits que governen van subscriure i que no han estat capaços de complir. I trobo incoherent que un dels partits que conformen aquest govern municipal llenci pilotes fora i es comporti com si fos a l'oposició, en comptes d'assumir els errors i defensar la gestió del govern del qual forma part.
La mobilitat a la nostra ciutat és complexa, densa, contaminant, sorollosa i perillosa; cal canviar de paradigma, apostar per la pacificació de carrers, l'impuls definitiu de la bicicleta, la potenciació dels desplaçaments a peu i protecció dels vianants. Com també el foment del bus i d'altres mesures col·lectives com les borses de cotxes i, sobretot, apostar seriosament per la solució ferroviària, que a Girona ha de passar per una millora substancial d'horaris i freqüències de tren i per un estudi de viabilitat de la implantació del tranvia a l'àrea urbana. Millorar la mobilitat ha de ser l'aposta per una societat responsable i conscienciada ambientalment, en el marc d'una ciutat més saludable i agradable.
En aquest sentit em sembla molt important escoltar les recomanacions d'entitats com Mou-te en Bici o la Plataforma pel Transport Públic.
Hem de tenir en compte que en Joan Olòriz i ICV-EUiA formen part de l'actual equip de govern (i ja en fa 8, que hi són); i fins a dia d'avui el Pla de Mobilitat Urbana de Girona no és una realitat, sinó només un esborrany redactat fa uns anys sense tenir en compte la transformació que la ciutat ha experimentat arran de les obres del TAV i d'altres operacions urbanístiques. Em sembla greu que el mateix govern municipal incompleixi en matèria de mobilitat allò que assenyala el seu pla de mandat, el full de ruta que els 3 partits que governen van subscriure i que no han estat capaços de complir. I trobo incoherent que un dels partits que conformen aquest govern municipal llenci pilotes fora i es comporti com si fos a l'oposició, en comptes d'assumir els errors i defensar la gestió del govern del qual forma part.
La mobilitat a la nostra ciutat és complexa, densa, contaminant, sorollosa i perillosa; cal canviar de paradigma, apostar per la pacificació de carrers, l'impuls definitiu de la bicicleta, la potenciació dels desplaçaments a peu i protecció dels vianants. Com també el foment del bus i d'altres mesures col·lectives com les borses de cotxes i, sobretot, apostar seriosament per la solució ferroviària, que a Girona ha de passar per una millora substancial d'horaris i freqüències de tren i per un estudi de viabilitat de la implantació del tranvia a l'àrea urbana. Millorar la mobilitat ha de ser l'aposta per una societat responsable i conscienciada ambientalment, en el marc d'una ciutat més saludable i agradable.
En aquest sentit em sembla molt important escoltar les recomanacions d'entitats com Mou-te en Bici o la Plataforma pel Transport Públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada