dijous, 17 de febrer del 2011

El fet de ser candidat

El tret de sortida de la precampanya a les municipals de maig ja ha començat. Plouen propostes i idees de candidats i partits, però de moment el ritme és d'una baixa intensitat més o menys calculada. Cap a mitjans de març s'anirà incrementant la presència als mitjans de portaveus i candidats, de propaganda electoral (aquesta serà la campanya municipal 2.0) i, poc a poc, arribarem a un nivell d'embafament força insuportable per a molta gent. Admeto que jo no em trobo massa còmode en tot aquest procés, més que res perquè l'estètica acaba imposant-se i sovint compta més sortir a la foto que no pas transmetre propostes i idees.

Durant aquesta precampanya i campanya intentaré defugir certes dinàmiques i continuaré fent la vida normal que he fet tota la vida: vida de barri, de casa a la feina i de la feina a casa, encarregar-me dels nanos i de les tasques de la llar que compartim amb la meva companya i, de tant en tant, visitaré els meus pares i procuraré quedar amb els amics de tota la vida. I ho combinaré amb el que jo en dic política de proximitat: fondre'm entre la gent i, sobretot, escoltar.

Parlant amb gent de tot tipus percebo que hi ha un profund cansament de la política professional i aquí és on, al meu entendre, rau el quid de la qüestió. Ens cal defugir certes dinàmiques anquilosades, combatre el "poltronisme" i intentar prescindir de tants embolcalls. Entenc que la democràcia no és un sistema tancat ni, menys, perfecte i crec que l'hem de fer evolucionar, perquè l'actual sistema partidista i, sovint, excessivament personalista és caduc i necessita millorar.

3 comentaris:

Josep A. Vilalta ha dit...

Ànims i força, Jordi! Estic convençut que a Girona ens donareu una alegria

Unknown ha dit...

Força i endavant Jordi i a la resta de companyes i companys de la CUP Girona!!! Espero que tots aquests anys que porteu fent feina per Girona i la seva gent tingueu la recompensa que us mereixeu.

Jordi Navarro i Morera ha dit...

La millor recompensa és poder seguir treballant, amb humiltat, energia i ganes i sobretot el suport de la gent. Gràcies a tots dos pel suport!