dimarts, 10 de maig del 2011

Un dia de campanya: dilluns 9 de maig

Ahir va ser el primer dia en què vaig disposar del permís de feina que em permet dedicar-me plenament a la campanya electoral. Arrenca el matí passejant pel barri de Fontajau, entro en un bar i esmorzo mentre espero l'Anna Pujolàs, la nostra coportaveu i número 2 de la llista. Arriba i comencem a caminar per la Rambla Xavier Cugat (que està força deteriorada) i ens n'anem cap a l'Hospital Josep Trueta enfilant l'avinguda de França.

Anem a parlar amb els treballadors que han estat durant molts dies fent una campanya de mobilitzacions per protestar contra les retallades i l'encavalcament de torns. Parlem amb ells i ens expliquen que de moment els plans de tisorada generalitzada estan congelats, però que a partir del dia 22 de maig la cosa es pot tornar a accelerar. Analitzem la situació general i estem d'acord en què ens trobem en plena espiral de retallades i ofensiva neoliberal; ens pertoca mobilitzar-nos i preparar-nos per una llarga lluita.

Ens acomiadem i enfilem de nou l'avinguda de França, travessem el pont sobre el Ter i ens endinsem pels carrerons del Barri Vell; hi ha l'exposició de Flors i els carrers bullen de xivarri. El Passeig de la Copa és ple d'autobusos carregats de turistes que frisen per visitar el Barri Vell i delectar-se amb l'explosió de colors i flors. Amb l'Anna comentem que el Barri Vell hauria de ser un lloc també per viure-hi, no només pensat per turistes i esdeveniments artificials com el Festival de Músiques Religioses.

Entrem a la seu de la CUP del carrer Ballesteries, hi ha en Guillem. Organitzem una mica el matí i ens dividim. En Guillem es queda a la seu tot el matí i jo i l'Anna ens n'anem a fer una passejada i parada informativa a l'Eixample. Carreguem els trastos i enfilem Rambla amunt cap al carrer Joan Maragall, carregat de trànsit, soroll i fum de cotxes.

Ens aturem davant del Col·legi Verd, que està en obres i rehabiliten la façana, muntem la paradeta i ens hi estem una bona estona: parlant amb gent i repartint tríptics. Parlem amb molta gent que ens explica coses molt diverses i variades, hi ha qui ens ignora i hi ha qui ens engega; hi ha qui ens escolta i ens somriu, hi ha qui ens explica alguns dels problemes del barri, del món i de com en són de complicades les coses. Nosaltres escoltem.

Ens toquen la una i tornem cap al Barri Vell, ens trobem de nou amb en Guillem i acabem de decidir què farem després. Marxo a dinar, que vull veure els meus fills i parlar amb la meva companya. Aprofito per acompanyar els nens a l'escola i me'n vaig a comprar, que tenim la nevera buida i cal omplir el rebost.

Més tard, tornem-hi! Me'n vaig cap al Barri de Sant Narcís, que és un barri molt viu i actiu i que vull conèixer més a fons. Parlo amb veïns i em perdo pels carrerons dels diferents sectors del barri, observo i escolto, camino i parlo, m'indigno i em meravello. Ens hi estem un parell d'hores i ens acomiadem. Miro el rellotge i ja són quarts de vuit del vespre. Corro de nou cap al Barri Vell, que a les 8 tenim assemblea. Avui hi ha molta feina i serem colla.

Efectivament arribo i ja hi ha un batibull d'activitat: en Toni i en Jovani que preparen actes, en Lluís que es baralla amb el calendari per fer-hi quadrar coses. En Xevi, en Guillem i en Biel que repassen els números. En Lluc que s'està a fora parlant amb gent que passa davant la seu i se la mira. Més tard arriben l'Eli, en Marçal i en Bernat i un xic més tard l'Iko, la Montse i en Monerris que es preparen per anar a encartellar. Amb això arriben l'Anna i en Joan, que gairebé no hi caben, però fem un forat i s'entaforen com poden.

Toquen quarts de deu i marxo a tota pastilla, que avui a l'escola de la meva filla toca sessió de junta de l'AMPA, s'apropa final de curs i hi ha una pila de feina a fer: sort dels pares i mares que tantes hores hi dediquen (no com jo, que ja no sé com fer-m'ho per trobar un racó!). Toquen les onze i marxo, que hem quedat amb la colla de l'assemblea de la CUP per anar a encartellar; truco a en Lluís i em diu que són a la plaça Miquel de Palol. Corro cap allà amb la bicicleta i m'incorporo a la brigada d'encartelladors. Es fa tard i decideixo marxar cap a casa, que demà el dia serà molt llarg; m'emporto uns quants plafons amb cartells i els enganxo camí de casa. M'aturo al Passeig de la Devesa i els enganxo, miro el rellotge i són quarts d'una.