dilluns, 9 de juliol del 2012

La cruenta Junta de Portaveus del divendres

La Junta de Portaveus és un espai institucional en el qual els diferents portaveus dels grups municipals representats a l'Ajuntament de Girona debaten aspectes que aniran a Ple; també s'hi poden debatre aspectes generals de la ciutat o de la política nacional i estatal.

Divendres passat la JdP va iniciar-se, com sempre, fent un repàs dels temes que aniran a Ple. I un dels temes que pot generar polèmica i debat (dintre i fora del Consistori) és la normativa de civisme que ha preparat el govern de CiU.

La nova normativa, dita de civilitat pel propi govern, vol regular aspectes relacionats amb la convivència ciutadana i que des del meu punt de vista desborden el marc del que és raonable i entra a regular aspectes que traspassen les fronteres de les pròpies administracions. Altres ciutats ja han aprovat ordenances que responen a aquest mateix model, i em considero legitimat per a qüestionar la mesura.

En aquesta línia vaig preguntar a l'Alcalde i al portaveu del grup municipal de CiU si havien rebut pressions de sectors conservadors a l'hora de preparar aquesta nova normativa. La resposta va ser contundent, sorprenent i humiliat:  "tu tens deliris?",  va respondre l'Alcalde. Una resposta que crec que ni em mereixia ni em sembla justa. Entenc que la meva posició ideològica es troba molt allunyada dels membres del govern de CiU. Entenc que la meva pregunta no va agradar i comprenc les legítimes discrepàncies que mantenim en relació a la matèria esmentada; hauria entès perfectament una resposta negativa o fins i tot una resposta per deixar clar que la meva pregunta no era del seu gust, però crec que no vaig tenir cap to despectiu i que no em mereixia un tracte així.

La JdP va continuar i es van tractar diferents temàtiques de ciutat en les quals els representants de CiU, PSC, CUP i ICV-EUiA vam opinar i intervenir. Dues entitats presentaran dues mocions el proper dilluns, la qual cosa es va valorar molt positivament.

No obstant això l'ambient es va tornar a crispar quan vaig plantejar que la institució es pronunciés en relació als fets esdevinguts fa uns dies arran de la visita del Príncep d'Espanya a Girona. Des de la CUP creiem que és un fet prou greu que dos regidors de la ciutat no poguessin accedir a un equipament municipal, com ho és l'Auditori-Palau de Congressos. Se'ns va impedir l'entrada a mi i a en Carles Bonaventura.  La resposta va ser negativa per part de l'Alcalde, i la representant del PP va iniciar un agre debat amb cridòria inclosa, la qual cosa em va tornar a sorprendre.

No sóc jo precisament un abrandat defensor de la dinàmica institucional però entenc que el respecte  ha de presidir en tot moment qualsevol debat que es produeixi en un òrgan que representa la sobirania popular, diferències ideològiques al marge.

Sigui com sigui no penso acotar el cap ni em penso encongir d'espatlles. L'esquerra independentista continuarà treballant i lluitant per allò que cregui just, i la feina de la CUP és fer arribar la veu del carrer a l'Ajuntament. Per més crits que em faci la dreta, per més respostes humiliants que em facin no penso acoquinar-me. La lluita continua.