divendres, 14 de setembre del 2012

Situacions tràgiques a Girona. Un cas de Fontajau (II)

Fa uns dies vaig publicar un article sobre la problemàtica d'una parella que viu al carrer, a Fontajau. Vaig rebre alguns tuits, i comentaris de gent, alguns d'ells vinculats als Serveis Socials de l'Ajuntament de Girona que em deien que se sentien una mica ofesos perquè jo insinuava que ningú s'havia preocupat pel cas . Bé, en honor a la veritat i per respecte a la professionalitat dels treballadors i treballadores dels Serveis Socials, demano disculpes si algú s'ha sentit ofès pel meu escrit. Cal dir que els Serveis Socials han intentat desencallar la situació.

Sigui  com sigui el cas continua bloquejat, i jo que visc a uns 400 metres de la zona on hi ha ubicat el vehicle on viuen aquestes dues persones tinc l'obligació moral de seguir treballant i intentar donar un cop de mà.

La qüestió és que he intentat mediar i m'he posat en contacte amb el regidor de Serveis Socials Eduard Berloso, que m'ha demanat que intenti convèncer les dues persones per tal de deixar-se ajudar. La situació és la següent. Sembla ser que aquest matrimoni que viu al carrer ha trobat un pis de lloguer, però que no poden entrar-hi perquè no poden reunir prou diners per pagar les fiances.

M'he compromès a intentar donar un cop de mà, i això faré. Ho he consultat amb entitats i persones i tothom dóna idees. El problema és que cal trobar un equilibri entre l'idealisme i el pragmatisme perquè passen els dies i la cosa no es resol. Les temperatures començaran a baixar, comença a ploure i són dues persones velles i en una situació de salut fràgil, no podran resistir gaire temps.

Vaig presentar-me amb la CUP a les eleccions amb un clar compromís, treballar per la gent de la meva ciutat i molt especialment per les classes populars, de les quals en formo part i me n'enorgulleixo. En aquell moment desconeixia que em veuria immers en situacions d'aquest tipus. Les urnes van parlar i la CUP va treure el resultat que va treure, 4 anys a l'oposició i molta lluita i aprenentatge per davant. No tinc clar si estic fent el correcte, em guio pel sentit comú, les meves conviccions i el que decidim amb la resta de companyes i companys de la CUP. Espero encertar-la i que els meus errors no creïn més problemes del compte.

1 comentari:

ALABAMA ha dit...

Doncs jo crec que ho fas molt bé Jordi!