dimarts, 13 de maig del 2014

La prepotència de CiU i d'en Carles Puigdemont van en augment

El Ple de l'Ajuntament de Girona que es va celebrar ahir dilluns 12 de maig va ser un nou episodi de la prepotència arrogant d'un alcalde que cada cop en fa més gala. L'exercici de la discrepància és una normalitat en política i la confrontació d'idees i punts de vista polítics forma part del paisatge de qualsevol democràcia.

A Girona tothom recorda l'estil agre i prepotent de l'exalcalde Quim Nadal. Qui no el va veure algun cop en acció humiliant a regidors i regidores de l'oposició? Un estil esquerp que no és patrimoni exclusiu dels polítics sorgits de la Transició de 1978, sinó que s'ha traslladat a d'altres etapes i àmbits.

El Ple d'ahir venia carregat de precs i preguntes sobre diversos afers de ciutat, un mecanisme que preveu el ROM (Reglament Orgànic Municipal) i que es desenvolupa en tots els Plens. Però sembla ser que la sessió d'ahir no va agradar als convergents i l'alcalde va optar per ensenyar la cara menys amable i en alguns punts vaig tenir la sensació que el sarcasme i la ironia, per no dir mala llet, es van apoderar de la seva dialèctica. No admetre errors, atribuir-se èxits i mirar per damunt de l'espatlla era des del meu punt de vista l'actitud que ahir va dominar en una part de l'equip de govern.

Com deia, la discrepància i la confrontació d'idees de vegades és dura, però crec que ahir en Carles Puigdemont va creuar algunes ratlles i va humiliar a algunes persones del Ple amb una excessiva prepotència que recorda la mala llet d'en Quim Nadal. Així és la política i ho és de fa molt de temps.

Personalment em rellisquen les actituds xulesques de convergents i neocons. Ahir, els de la bancada de l'equip de govern traspuaven prepotència, i els seus companys a la bancada virtual es van abraonar en un reguitzell de provocacions i desqualificatius que ratllaven la vergonya aliena. No m'espanta la confrontació ni em sento intimidat per l'artilleria dialèctica i retòrica que es viu en un Ple. Deixo clar que la CUP continuarà amb la seva tasca d'oposició incòmode i punyent i jo personalment continuaré treballant intensament per la meva ciutat.