dimecres, 8 d’octubre del 2014

Ple del dilluns 13 d'octubre i resum de les Comissions Informatives

Com ja és habitual i fent palès el nostre compromís amb la transparència, aquí us deixem un resum de les diverses informacions que s'han explicat i debatut en el marc de les diverses comissions informatives que s'han produït aquesta mateixa setmana. El Ple serà el dilluns 13 d'octubre a 2/4 de 8 del vespre. Si qualsevol de vosaltres té propostes o vol traslladar preguntes, ens pot enviar un correu electrònic a girona@cup.cat

COMISSIÓ INFORMATIVA ALCALDIA 6/10/14

No hi ha cap punt que vagi a Ple però hi ha diverses informacions:

Aquest cap de setmana hi ha el Congrés Internacional d'Arxius a Girona. Hi ha 900 inscrits i les comunicacions i ponències són de primer nivell.

Ja està enllestit el programa de Fires 2014. Es fan activitats a diferents barris i de diferents formats. Novetats: sopar de Fires, gimcama familiar, gran cercavila per la gran via de Jaume I, mega mapping a la catedral fet per en Domènec Fita (el 31 d'octubre a partir de les 8h), pregó dialogat entre Astrid-21 (a dalt del balcó) i el cor Geriona (a baix a la plaça del Vi). En la programació musical hi ha hagut un canvi: en comptes de Jorge Drexler ve la Niña Pastori.

Els trens AVE circulen des de dissabte a la tarda. Va venir el Secretari d'Estat a Girona el dissabte i va parlar molta estona amb l'alcalde per telèfon. L'alcalde ha enviat una carta urgent a la ministra de foment per demanar-li una reunió on hi hagi ADIF, l'Estat, l'Ajuntament i la Generalitat per parlar de temes de seguretat. Si l'aigua que va entrar per l'obertura que hauria d'haver estat ben tancada (que va fer un efecte remolí i va xuclar part de l'aigua del riu Güell) s'hagués trobat amb un tren en servei hagués pogut passar un accident greu. S'ha vist que tot i que l'estació de l'AVE compleix la normativa, ho fa en el seu nivell més mínim (la normativa sempre marca un mínim i un màxim). Fa molt de temps que l'Ajuntament va fent requeriments per demanar el Pla de Seguretat i aquests requeriments no han tingut resposta. En el túnel de la Devesa hi ha pous d'evacuació cada 800 metres quan en el túnel del Portús són cada 300m. Per poder sortir per aquestes sortides d'emergència s'han de pujar quatre pisos a peu i per gent gran, persones amb mobilitat reduïda i nens això no és gens viable. Per això cal reunió urgent per revisar tot el Pla de Seguretat. ADIF no ha avisat en cap moment a l'alcalde de l'incident, se'n va assabentar per Twitter. ADIF ha fet un nou mur de contenció amb blocs de formigó. Es portarà una declaració institucional conjunta al Ple que rebi el suport de la majoria de grups per defensar els interessos dels ciutadans de Girona i demanant un calendari de pla de treball, en positiu.


COMISSIÓ INFORMATIVA HISENDA I GESTIÓ MUNICIPAL 6/10/14

Assabentats que van a Ple:

Eulen: s'han hagut de fer algunes modificacions en el contracte per ampliar alguns equipaments que s'han de netejar.

Com que TMG Grues s'ha municipalitzat, l'Ajuntament n'ha d'assumir la neteja i l'ha adjudicat a la Fundació Ramon Noguera de Mas Xirgu que ja fa neteges similars per a l'Ajuntament.

Obres del carrer Bisbe Sivilla: com que es va ampliar el tram que ha d'assumir l'Ajuntament (va pràcticament fins a la Boireta) s'ha de prorrogar el temps de l'obra amb tres mesos més d'ampliació.

El Tribunal Català ha resolt a favor de l'Ajuntament el recurs que havia interposat Unipost pel lot 1 de l'adjudicació del contracte dels serveis postals de l'Ajuntament. Era més avantatjós el d'Unipost però l'Ajuntament el va rebutjar al·legant oferta temerària i Unipost no ho va justificar correctament. Finalment, doncs, queda: lot 1 Correus, lot 2 Giroàcids i lot 3 Unipost.

S'ha demanat una auditoria d'Aigües (?)

Es porta a Ple l'aprovació del protocol de contractació responsable. Es convidarà a les entitats i sectors que han participat a la comissió a intervenir al Ple en aquest punt. S'han fet unes 10-12 reunions al llarg d'aquest any. El protocol té el vistiplau de tots els participants a la comissió d'elaboració del protocol. S'ha pujat el mínim del pressupost que s'hi destinarà del 3 al 4% i es posarà entre parèntesi la quantitat exacta que representa (1.743.000 euros). La comissió de seguiment es reunirà mínim un cop l'any i s'anirà revisant el protocol i la quantitat que es destina a contractació responsable amb la voluntat d'anar-la augmentant en la mesura del que sigui possible.

Es porta a Ple la modificació del pressupost en els següents punts:

Cal agafar part de la partida d'interessos de crèdit per pagar la compensació que hem de pagar perquè l'Ajuntament ha perdut el litigi per la pujada de la Barrufa (uns terrenys de zona verda, del 2008-2009). El propietari demanava 7 milions i li hem de pagar 439.000 euros més interessos. Hi havia una reserva de crèdit prevista per això però no és suficient.

S'ha de pujar la partida per tractament de residus 96.000 euros perquè s'ha disparat el cost de la planta de Solius de tractament de l'orgànica. El consorci que porta la planta va decidir pujar considerablement les taxes un cop l'Ajuntament de Girona ja havia aprovat el pressupost. A més, també ha augmentat força el nombre d'impropis que recollim en l'orgànica i hem de pagar més per això.

També s'han de fer diferents traspassos entre partides d'una mateixa àrea per ajustar-nos a les necessitats. Dins del servei de grua passem 20.000 euros de personal de la grua a servei de grua, de capítol 1 a capítol 2. També traiem de l'Ajuntament més a prop (9638 euros), finestreta única (17700 euros) i altres subministraments (3250 euros) i els passem a contractes d'espais naturals (10000 euros), manteniment de cementiris (5500 euros) i manteniment de jardins (15000 euros).

PIE. Liquidació negativa. Es pot ampliar 10 anys més sense interessos el pagament. A partir d'1 de gener de 2015 en 204 mensualitats. Aquest 2014 pagàvem 755000 euros l'any (62000 al mes) i passarem a pagar 311000 euros a l'any.

Llei ARSAL. S'ha de declarar el personal eventual de l'Ajuntament de forma periòdica. En el cas de Girona no ha augmentat darrerament.

El Ple extraordinari d'ordenances serà el 23 o el 24 d'octubre a la tarda.


COMISSIÓ INFORMATIVA PROMOCIÓ I OCUPACIÓ 6/10/14

Punts que van a Ple:

Dir que no a la petició de Trama Urbana dels Ajuntaments de Sarrià i Vilablareix. L'alcalde està fent reunions amb ells. Es proposa demanar-los que retirin la petició per no haver-los de dir que no en un Ple (ja que s'està en converses amb ells). Es veu difícil perquè són peticions aprovades pels Plens respectius. Es proposa fer reunions conjuntes representants de tots els grups municipals de Girona amb els representants dels altres Ajuntaments per buscar acords i bona entesa.

Visita a Tomàs Mieres per explicar el projecte. El punt torna a Ple.

Avui s'ha fet una reunió amb ADIF. S'han visitat les sortides d'emergència i el mur de contenció. Es farà informe que ens faran arribar a tots els grups. El cap d'ADIF ha dit que es compleix la normativa però no ha fet arribar l'informe a l'Ajuntament.

El transformador de la plaça de la Mare de Déu de Montserrat es treu segur però no és fàcil i s'està estudiant el millor lloc per posar-lo. Un veí ha ofert el seu subterrani a canvi de compensació però primer cal parlar amb tots els veïns del bloc. Hi ha tres possibilitats més. Dijous es fa reunió amb els veïns per parlar-ne. La proposta definitiva ha d'entrar al Ple de novembre.


COMISSIÓ INFORMATIVA CIUTADANIA 7/10/14

Recollida de residus 

Modificació recorregut línia 11. de la taula de mobilitat va sortir proposta però no està clar que sigui de consens, ja que es demanava que el bus portés GPS i això no es farà (no es pot assumir pressupostàriament). Es demana més concreció perquè es veu una proposta molt genèrica. Es posarà en marxa en plenes condicions al mes de març.

La passera del parc del Migdia s'ha tancat per pintar-la (tant l'estructura de ferro com les fustes del terra).

S'obre el concurs per comprar 217 arbres que hem de plantar aquest hivern.

Es signa un conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal per la gestió de residus de forma temporal, a l'espera de cobrir una plaça de l'Ajuntament (una persona que s'ha jubilat i que encara no s'ha substituït).

Es va reunir la comissió d'herbicides (a proposta d'una moció nostra que va ser aprovada per unanimitat). S'han definit línies de treball. Els tècnics aniran treballant. La comissió es reunirà dos cops l'any.

S'arrencaran 22 arbres de la Devesa afectats per uns fongs (11 de petits i 11 de grans). S'han d'arrencar arbres i rabasses per evitar que s'extengui el fong. En total n'hi ha 38 però es comença pels 22 que s'ha considerat que suposen un perill més gran. Per pressupost no es poden fer tots de cop.

Demà passat entra en funcionament la targeta 50/30 multipersonal de TMG.

S'afirma que l'aplicació de Girona In sobre la informació puntual dels horaris d'autobusos funciona molt bé.

Va haver-hi una reunió amb veïns, comerciants, etc. del barri Vell i es va decidir per consens allargar una hora l'horari de càrrega i descàrrega al barri Vell (menys a la Rambla). Abans era fins a les 11h i ara serà fins a les 12h.


COMISSIÓ INFORMATIVA SERVEIS A LES PERSONES 7/10/14

No hi ha res que vagi a Ple.

S'està treballant en una ordenança per prevenir l'absentisme escolar (surt de la comissió d'absentisme on hi ha Fiscalia, Ensenyament, Inspecció, EAP, Serveis Socials, Joventut i Policia). Però encara no va a Ple.

S'explica la situació dels comptadors de la llum a Font de la Pólvora. Hi ha 27 famílies que compleixen les condicions per poder rebre aval i subvenció de l'Ajuntament i Endesa per pagar la llum.

La seguretat al barri ha millorat. S'estan fent accions des del Pla d'entorn Integrant Accions i des del Pla Integral que es va demanar al Ple. Les càmeres de Vilaroja estan autoritzades però encara no estan posades.

Se'ns expliquen les millores/inversions que s'han fet i s'estan fent a les escoles de la ciutat. Dels 140.000 euros que hi ha pressupostats per aquest punt se'n preveuen gastar en aquestes millores uns 110.000 euros.

Se'ns entrega el protocol que s'ha elaborat de curses, marxes populars i esdeveniments esportius en la via pública. Fins ara se seguien uns passos però no estaven establerts enlloc. Es passarà pel Consell Municipal de l'Esport. L'Ajuntament cobrirà l'assegurança individual d'accidents (ve a ser 1 euro per participant) en les curses organitzades per les associacions de veïns (les altres no). L'assegurança de responsabilitat civil s'ha pogut cobrir amb la que ja tenia l'Ajuntament.