En una entrada al seu blog, el candidat d'IC-V reflexiona sobre l'afer de les zones blaves i la qüestió de l'aparcament dels cotxes privats. L'autor del blog hi penja un article de l'Enric Pardo, que reflexiona també sobre aquest tema i aporta un punt de vista força objectiu.
Faig aquesta introducció perquè pot ajudar a situar el debat en les coordenades adients. La qüestió és que des de fa molt de temps els veïns de Sant Narcís han tirat endavant una campanya en contra de la imposició de la zona blava en diferents carrers del barri, amb més de 2700 signatures recollides.
Al número 20 del butlletí El Despertador, a la pàgina 6, hi ha un recull de les places de zona blava instal·lades en un carrer del barri i informació referent a l'ús i ocupació d'aquestes places. Però simplement passejant-se amunt i avall per l'avinguda Sant Narcís o pel passeig Berenguer II es pot copsar que les zones blaves són en general poc utilitzades pels veïns del barri.
La discussió genèrica sobre l'ús del vehicle privat i sobre l'impacte que aquest origina en carrers i places és un debat que com a societat haurem d'abordar més d'hora que tard. Però aquest debat no es pot traslladar directament amb imposicions a Sant Narcís. No en un barri que porta anys patint les obres del TAV, no en un barri que ha perdut centenars de places d'aparcament lliure i gratuït. Crec que no és ni ètic ni just imposar zones blaves sense haver convocat abans la Taula de la Mobilitat, sense haver promogut un diàleg en un territori tan sensible fruit d'unes obres complexes que han afectat el barri.
Personalment estic a favor de desincentivar l'ús del vehicle privat, de la pacificació del trànsit i de la recuperació de carrers i places; tanmateix abans cal resoldre coses, i ja anem tard.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada