Hi ha un seguit de barris de la ciutat de Girona que estan pendents de les afectacions de dues noves infraestructures viàries. Són les zones de Fontajau, Sant Ponç, Pont Major i Pedret.
D'una banda tenim el nou pont sobre el Ter que enllaçarà el carrer de Pedret, a l'alçada més o menys del Caprabo, amb la plaça Perpinyà, davant mateix de l'Hospital Josep Trueta. Una infraestructura viària, un pont sobre el Ter, que des del meu punt de vista afegirà pressió al riu i sobredimensionarà la xarxa viària gironina. Els veïns del Pont Major temen que aquesta nova infraestructura generi més trànsit a la zona del carrer del Pont Major, i que faci augmentar, així, els sorolls i molèsties ocasionades per un major pas de cotxes. Malauradament en aquest país la mobilitat continua excessivament dominada pel paradigma del trànsit motoritzat i l'ampliació contínua de la xarxa viària, amb el consegüent impacte sobre el territori i l'augment d'emissions de CO2.
De l'altra tenim el barri de Fontajau, que d'una banda veurà incrementat el trànsit provinent del nou pont, com també el que es derivi del nou accés de l'AP7: l'anomenada sortida centre, a l'alçada més o menys del polígon industrial Torroella-Nestlé, a tocar del barri. Previsiblement l'augment de trànsit motoritzat generarà un augment de vehicles al barri i a la Rambla Xavier Cugat, ja molt carregada de vehicles i amb una circulació agressiva, actualment.
Per si això fóra poc, els nous creixements urbanístics (irracionals, desproporcionats) del sector de Domeny, afegits al trànsit provinent del nou pont i de la sortida, incrementaran la demanda de construcció d'un vial que travessi les Hortes de Santa Eugènia i connecti amb el centre de la ciutat i el municipi veí de Salt. Un projecte, el del vial, que actualment es troba paralitzat, però que encara és en ment de bona part dels actuals governants.
És moment d'alçar la veu contra la massificació urbana, i de redreçar l'actual model de ciutat i mobilitat per aconseguir una Girona més neta, amable i respectuosa des d'un punt de vista ambiental. Cal la participació dels barris en la planificació d'infraestructures i cal d'una vegada per totes capgirar la tendència de creure que més infraestructures viàries equival a més qualitat de vida perquè no és cert.
D'una banda tenim el nou pont sobre el Ter que enllaçarà el carrer de Pedret, a l'alçada més o menys del Caprabo, amb la plaça Perpinyà, davant mateix de l'Hospital Josep Trueta. Una infraestructura viària, un pont sobre el Ter, que des del meu punt de vista afegirà pressió al riu i sobredimensionarà la xarxa viària gironina. Els veïns del Pont Major temen que aquesta nova infraestructura generi més trànsit a la zona del carrer del Pont Major, i que faci augmentar, així, els sorolls i molèsties ocasionades per un major pas de cotxes. Malauradament en aquest país la mobilitat continua excessivament dominada pel paradigma del trànsit motoritzat i l'ampliació contínua de la xarxa viària, amb el consegüent impacte sobre el territori i l'augment d'emissions de CO2.
De l'altra tenim el barri de Fontajau, que d'una banda veurà incrementat el trànsit provinent del nou pont, com també el que es derivi del nou accés de l'AP7: l'anomenada sortida centre, a l'alçada més o menys del polígon industrial Torroella-Nestlé, a tocar del barri. Previsiblement l'augment de trànsit motoritzat generarà un augment de vehicles al barri i a la Rambla Xavier Cugat, ja molt carregada de vehicles i amb una circulació agressiva, actualment.
Per si això fóra poc, els nous creixements urbanístics (irracionals, desproporcionats) del sector de Domeny, afegits al trànsit provinent del nou pont i de la sortida, incrementaran la demanda de construcció d'un vial que travessi les Hortes de Santa Eugènia i connecti amb el centre de la ciutat i el municipi veí de Salt. Un projecte, el del vial, que actualment es troba paralitzat, però que encara és en ment de bona part dels actuals governants.
És moment d'alçar la veu contra la massificació urbana, i de redreçar l'actual model de ciutat i mobilitat per aconseguir una Girona més neta, amable i respectuosa des d'un punt de vista ambiental. Cal la participació dels barris en la planificació d'infraestructures i cal d'una vegada per totes capgirar la tendència de creure que més infraestructures viàries equival a més qualitat de vida perquè no és cert.
2 comentaris:
anem tard.
ja hem fet tard;
Publica un comentari a l'entrada