dimecres, 4 de juliol del 2012

2a Taula de la Mobilitat

Ahir dimarts 3 de juliol va celebrar-se la 2a Taula de la Mobilitat al centre cívic de Sant Narcís. Hi eren presents l'alcalde, el regidor de Mobilitat i Via Pública, tècnics de l'àrea de Mobilitat i Via Pública i una representació d'entitats, associacions de veïns, grups municipals, de TMG i de l'ATM.
 
Entre els presents hi havia també representants del sector dels transports, del taxi, d'entitats que treballen per a la integració de les persones amb discapacitats i mobilitat reduïda i de l'oficina ambiental de l'UdG, que promou la mobilitat sostenible i en bicicleta. També hi era present Mou-te en Bici.

Per circumstàncies personals no vaig poder arribar puntual a l'acte (que començava a les 8 i va acabar si fa no fa a les 10 del vespre). L'ordre del dia era dens. Pla de Mobilitat Urbana, Pla d'Accessibilitat, pla de control de velocitat a la ciutat, nous carrils bici de la ciutat com ara el del Pont de la Barca, o la nova regulació semafòrica, entre d'altres.

Es va produir un posterior i intens debat al voltant de la mobilitat. Membres d'AV's com Sant Narcís, Fontajau o Pont Major van exposar les problemàtiques que es viuen als seus respectius barris, com per exemple els problemes de mobilitat del carrer Oviedo a Sant Narcís, la manca d'un carril bici a Pont Major o les disfuncions horàries que presenta la línia 6 al mateix Pont Major. A Fontajau es va treure el tema de la manca de reductors de velocitat.

Representants del sector del taxi van exposar les dificultats de l'actual emplaçament de l'avinguda Ramon Folch, i un representant del sector del transport es va queixar de les sancions que pateixen els professionals del transport per poder fer la seva feina. També va sorgir la qüestió de la circulació de bicicletes en voreres i els conflictes que això genera entre els vianants. Altres precs van estar relacionats amb les mancances de la Girocleta o els problemes de mobilitat que hi ha al carrer Agudes, a Santa Eugènia.

Al meu torn vaig interpel·lar l'equip de govern sobre algunes qüestions, com ara si es tenia previst obrir nous carrers peatonalitzats en diferents barris. Vaig comentar també que la bicicleta no s'havia de viure com un problema sinó com a part de la solució perquè ens ajuda a descongestionar la ciutat, reduir la contaminació i l'emissió de CO2, a pacificar el trànsit i per tant a augmentar la qualitat de vida. Vaig insistir en el fet que vianants i ciclistes som aliats, no enemics i que en tot cas és el vehicle motoritzat qui crea el problema. Vaig preguntar també sobre la línia 6 que no arriba a la totalitat de sectors del sector Est (Mas Ramada, Vila-Roja, Font de la Pólvora i Grup Sant Daniel) i els problemes que això genera a alguns veïns d'edat avançada.

El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, va respondre a totes i a cadascuna de les preguntes fetes, amb tranquil·litat i serenor. Vaig aprofitar per felicitar-lo per haver apostat pel carril bici del Pont de la Barca, com també vaig felicitar Mou-te en bici per la seva lloable tasca.

No tinc cap problema en reconèixer coses i el regidor Alcalà ha demostrat que creu en la bicicleta i en un paradigma de la mobilitat diferent. Això no obstant veig amb preocupació la poca fermesa amb què el govern de CiU aplica les polítiques ambientals. En finalitzar l'acte diferents assistents van demanar el Power Point que tècnics de l'àrea van dissenyar. Quan m'arribi a les mans el penjaré.