dimarts, 2 d’octubre de 2012

Notícia negra sobre el tren convencional

Sembla ser que s'acaba de consumar una molt mala notícia per la gent de Girona, especialment per la gent que viu als voltants del barri del Sant Narcís i del Parc Central. EL "Plan de Infraestructuras, Transporte y Vivienda (PITVI), que estableix la nova política de Foment i que té com horitzó temporal el 2024, presentat al Congrés avui per la ministra Pastor, deixa clar que tots els compromisos de soterrament i de desaparició de viaductes queden anul•lats i que a partir d’ara aquest passa a ser un tema urbanístic de competència municipal i autonòmica.

En d'altres paraules, que ens l'han fotut i ben fotut. Totes les promeses grandiloqüents s'han traduït en un no res. La prepotència del tripartit PP-PSOE-CiU alhora de menystenir la ciutadania (en rebutjar la proposta de referèndum ferroviari a Girona) s'ha transformat en una humiliació. Tanta xuleria, tanta fatxenderia... de què els ha servit? Realment aquesta és una molt mala notícia però ara hem de mirar endavant, refer els ponts amb la ciutadania, demanar ajuda exterior i trobar solucions per les zones depauperades i destrossades per les barrabassades d'ADIF i els enganys dels polítics del sistema.

És una prioritat absoluta refer aquestes zones (Parc Central, Barri de Sant Narcís, espais adjacents...), deixar-nos de somnis faraònics i fer aterrar a la realitat als partits polítics que es van enlluernar amb tants de deliris de grandesa. Espero que els representants del PP, PSOE, CiU i els altres que es van creure les mentides de l'estat donin explicacions i siguin valents. Que donin ells la cara i s'asseguin davant dels veïns d'uns barris i una gent que han estat maltractats i humiliats.


3 comentaris:

roger zobl ha dit...

Gràcies Jordi, de vegades sembla que no existim.
Pocs s'adonen en realitat el que ens ha passat aquests anys les 24 hores i 7 dies.
La insensibilitat de l'ajuntament, polítics i els seus discursos buits de contingut real els qualifiquen.
La gent no és ximple, i la d'aquí ara ha après, - es notarà en les votacions.
Tots els causants d'aquesta animalada no poden quedar-se impunes ja que ens ho han llevat tot:
la Plaça Europa, l'escultura, els arbres, el Parc Central, el somni, qualitat de vida, l'autoestima, futur, etc... .
Realment estem descriminats ja que ens han posat tota la porqueria a la plaça Europa,
- una contaminació tremenda per al futur, sense parlar del soroll i el gran risc per a la salut; encara no ha acabat ...,
hi ha per a estona dàquesta imposició i engany. Que segueixin dormint tranquils els responsables...
Perquè ningú ens defen ni els denuncia com a qualsevol ciutadà ?

Joan Lloret Salvo ha dit...

Hola Jordi, el projecte de soterrament del tren convencional no és en cap cas una necessitat per a Girona, sino un caprici tipic de nous rics del periode d'opulencia que hem viscut a l'estat espanyol.

Visc a França i les ciutats franceses son travessades per vies de tren en superficie perque ningu es pot permetre l'enorme cost de soterrar-les, la solucio passa per permeabilitzarles a través de passos subterranis o ponts. A Girona tenim la sort de disposar d'un viaducte que fa la infraestructura molt permeable.

Les inversions en aquest tema haurien d'anar destinades a posar en marxa un sistema de rodalies amb cara i ulls a la regio de Girona i, en tot cas, a un tractament paisatgistic i urbanistic del viaducte i el seu entorn.

Joan

Jordi Navarro i Morera ha dit...

Personalment estic molt, molt, molt preocupat amb aquest afer. Tinc la sensació que estem navegant sense full de ruta, sense brúixola. I els perjudicats sou en primer lloc els veïns que porteu més de quatre anys de calvari i en segon lloc el conjunt d'usuaris del tren convencional, de ciutadans de tot Girona.

Pels partits del sistema i el món empresarial ( sobretot el turístic) lo important és l'arribada del TAV a Girona. Però jo crec que no serà una bona notícia perquè l'arribada d'aquest TAV és traumàtica. Arribarà a una ciutat amb un entorn degradat, uns veïns maltractats i amb moltes incerteses. Total un tren que no utilitza la majoria. Roger, de debò que us entenc perfectament, la vostra impotència, la vostra desesperació. Jo personalment estic més que preocupat.

D'altra banda Joan tens molta raó. Aquest caprici de nous rics el pagarem molt car. Tants somnis faraònics i tanta flipament de què collons servirà? (Disculpeu el llenguatge però és perdo els papers!)

N'hauriem d'aprendre més de França i d'Europa, acceptar que som una ciutat que no ha de tenir pretensions i ser pràctics. Bon sistema de rodalies i de tren convencional, refer les zones destrossades, compensar els veïns com sigui i el conjunt del barri i treballar en la línia del que proposes pel viaducte.